مشاوره فروش و بازاریابی تضمینی برای رسیدن به اهداف

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که در حوزه ی بازرگانی فعالیت می کنید، قطعا به دنبال افزایش سطح فروش و رشد کاری خود می باشید. به منظور تحقق یافتن این هدف، شما می توانید راه ها گوناگونی، از جمله دریافت خدمات مشاوره فروش و مشاوره بازاریابی را برگزینید. چرا که، در هر زمینه ای استفاده از دانش و تجربه ی مشاوران و افراد مجرب در آن زمینه، می تواند راهگشا و اثربخش باشد.

با مشاوره فروش ساختار تیم های فروش را تقویت کنید

مشاوره فروش، در واقع یکی از الزامات اجتناب ناپذیر در تجارت های بازرگانی می باشد، که به صاحبان کسب و کارها می آموزد تا چگونه استراتژی های موثری برای فروش و یا بازاریابی خود تدوین نمایند. بدین وسیله، علاوه بر اینکه سطح فروش در طولانی مدت ارتقا خواهد یافت، ارتباطی پایدار و بالقوه با مشتریان نیز ایجاد خواهد شد. چرا که، در خلال استراتژی ها مذکور، سیستم فروش عیب یابی شده و می توان با اتخاذ تکنیک هایی حرفه ای یک تیم فروش قدرتمند ایجاد نمود.

خدمات مشاورین فروش را بیشتر بشناسید 

یکی از المان های مهم در دریافت خدمات مشاوره فروش، شناخت وظایف مشاور فروش می باشد

شناخت نیاز بازار

اصلی ترین وظیفه ی یک مشاور فروش، جمع آوری اطلاعات مرتبط با خدمات و یا محصولات شرکت مورد نظر و پس از آن، شناخت نیاز مشتریان می باشد

منتورینگ فروش

یک مشاور فروش موفق، در پشت پرده و در نقش یک راهنما عمل می کند. بدین وسیله، پل ارتباطی مشتری و شرکت خواهد بود

تدوین استراتژی فروش

شخص و یا موسسه ای که خدمات مشاوره فروش را ارائه می دهد، نه تنها موظف به تدوین استراتژی فروش می باشد. بلکه، در بخش مصاحبه و استخدام تیم فروش نیز، باید نظارت مستقیم داشته باشد

آموزش پرسنل فروش و بازار

یکی دیگر از برجسته ترین خدمات مشاور بازاریابی و یا مشاوره فروش، برنامه ریزی و برگزاری جلسات آموزشی برای پرسنل بخش فروش می باشد. بدین وسیله، هر یک از پرسنل، به درستی وظیفه ی خود را شناخته و در راستای تحقق اهداف شرکت پیش می روند

هماهنگی و تبادل نظرات

از دیگر رویکردهای قابل توجه در خدمات مشاوره فروش، می توان به همکاری و تبادل نظر بین مشاور فروش و مشاور مدیریت اشاره داشت. در صورتی که، هر دو این سمت ها متعلق به یک شخص باشد، مشکلی نخواهد بود. در غیر این صورت، ارتباط موثر بین این دو، یکی از الزامات پیشبرد اهداف شرکت خواهد بود

پیش بینی رفتار رقبا

لازم به ذکر است، تمامی برنامه ریزی ها، تکنیک ها، قیمت گذاری ها و دیگر موضوعات وابسته به آن ها، می بایست در چارچوب مشاوره فروش قرار بگیرند. در این صورت، می توان به خوبی رفتار بازار هدف و رقبا را پیش بینی کرده و سازمان را به سوی آینده ای روشن سوق داد

گزارش وضعیت

و اما، در نهایت گفتی است که، کارشناس فروش موظف است در زمان های مشخص، گزارشاتی از پروسه ی کار خود را در اختیار مدیریت قرار دهد. بدین وسیله، مسیر دستیابی به اهداف هموارتر خواهد شد

مشاوره فروش و مشاوره بازاریابی را با هم بخواهید

در عین اینکه، فروش و بازاریابی مکمل یکدیگر می باشند، تفاوت هایی نیز باهم دارند.

بنابراین، با شناخت تفاوت های این دو، می توانید در دریافت خدمات مشاوره بازاریابی و مشاوره فروش، به نتایج بهتری برسید.

تفاوت در فرایند مشاوره فروش با مشاوره بازاریابی

فرایند فروش و مشاوره فروش، با در نظر گرفتن اهداف کوتاه مدت برای سازمان فروش به مراتب در پروسه ای کوتاه تر از فرایند بازاریابی که نیاز به دوره های بلندمدت تری دارد برآورد می شود

تفاوت میان نیازهای بازار مشتری و سازمان فروش

مشاوره بازاریابی، عملا به دنبال  شناسایی و تامین نیاز های مشتری می باشد. اما،  مشاور فروش، نقش برآوردن اهداف و نیاز های سودآوری سازمان را بر عهده دارد

تفاوت در محوریت مشاوره بازاریابی با مشاوره فروش

تمرکز محوریت مشاور فروش بر روی تحقق اهداف فروش به جامعه بازار هدف است. اما، مشاوره بازاریابی، فرایندی محصول محور است که بر فرایند بازاریابی و بازارسازی محصول یا محصولات خاصی تمرکز  و فعالیت می کند

تفاوت در هدف گذاری در بازاریابی و فروش

هدف مشاور فروش، برآورده ساختن میزان فروش از پیش تعیین شده توسط سازمان است. در حالی که، تمرکز مشاور بازاریابی تعیین قیمت محصول و ایجاد نیاز در مشتری است

با توجه به تفاوت های مطرح شده، بهتر می توانید تصمیم بگیرید که،مشاور بازاریابی برای سازمان شما کارایی بهتری خواهد داشت و یا مشاور فروش البته در بیشتر موارد، سازمان ها، همزمان به بازاریابی و فروش می پردازند

از مشاور فروش بپرسید

پیش از اینکه، اقدام به عقد قرارداد با مشاوران فروش نمایید؛ به منظور سنجیدن عیار آنها، می توانید در زمینه های زیر، از شخص سوال بپرسید:

آگاهانه انتخاب کنید

  •  از مشاور بخواهید تا دقایقی در رابطه با مهندسی و استراتژی های فروش برای شما توضیح دهد
  •  در رابطه با برنامه هایی که برای پیگیری روند فروش دارد، از بپرسید.
  •  شیوه ی کاری وی را در رابطه با بازار هدف و جایگاه رقبا از او جویا شوید.
  •  در نهایت، از او درخواست کنید، تا راه های ایجاد یک رابطه ی پویا و سالم با مشتریان را برای شما شرح دهد

با خیالی آسوده، اولین و مهمترین قدم را به سوی پیشبرد اهداف سازمانی خود بردارید

ما در کنارتان هستیم

گروه مشاوره مدیریت دانا، مجموعه ای متشکل از کارشناسان مجرب، مشاوران حرفه ای و اساتید دانشگاه می باشد. این مجموعه، بیش از ده سال است که در حوزه ی مشاوره فروش در حال فعالیت است و تا به امروز، با فعالیت مستمر در صنایع اصلی کشور، موفق به آفرینش ارزش در صنایع و شرکت ها شده است.
شما می توانید با تماس با این مجموعه و یا با پر کردن فرم مربوطه، درخواست خود را برای دریافت خدمات مشاوره، ثبت نمایید.

مشاورین دانا

ما آماده کمک به شما هستیم

همین امروز با ما تماس بگیرید و کسب و کار خود را از ابتدا تغییر دهید